2017. augusztus 30., szerda

Top 5 Szerda #32

Egy téma, öt könyv, toplista a Top 5 Wednesday keretében.


Sziasztok!
Bromance. Magyarul: nagyon szoros barátság, de nem szexuális kapcsolat két férfi/fiú/hímnemű egyén között. Ez lesz a mai bejegyzésben. Nem hiszem, hogy lenne rá megfelelő kifejezés, kíváncsian várom a többiek bejegyzését, hátha ők kitaláltak valamit. Igyekszem öt olyan kedvencet mutatni, akik még keveset vagy egyáltalán nem szerepeltek a blogon. Ráadásul kénytelen vagyok csalni ebben a bejegyzésben, ha odaérek, kifejtem! Amúgy ez megint nem a legegyszerűbb topik, mert általában lány-lány, vagy fiú-lány barátságok szerepelnek az olvasott könyveimben. A Goodreads csoport linkjét ITT eléritek. A bejegyzés alján megtaláljátok a többi résztvevő bloggert, amint az övék is kikerül, frissítem a linkekkel, addig a blogjaik linkjét teszem a neveik alá! Hétről hétre egyre többen csatlakoznak a kezdeményezéshez, aminek nagyon örülök!
5. páros: Róbert Gida és Micimackó (A. A. Milne: Micimackó)
Annyira snassz párosítás, hogy szinte fáj, de imádom őket! Micimackó annyira kis kelekóla, Róbert Gidából meg süt a szeretet. Ide bármelyik karaktert hozhattam volna, mert az egész bagázs egy „bromancehalmaz”. Kislányként nagyon szerettem, biztos, hogy a könyvet is olvastam, bár nem emlékszem, de a mesének minden részét szerintem 80x láttam már. Cukiság bonbon szerencsétlenkedéssel körítve jól meglocsolva mézzel!



Tudom, hogy Cassie regényeit sokszor felhozom, de a kiegészítő füzeteket nem. Simon és George kapcsolata mind a tíz részen keresztül folyamatosan fejlődött. Ahogy Simon egyre biztosabb lett magában, és a céljaiban, úgy lett a barátság közte és George között egyre szorosabb. Simon már az első részben kiállt a reszli mellett (azon a tanulók, akik mondénként vannak jelen), pedig így elbukta az előjogokat, így kerültek egy szobába. A szobatársak általában jól kijönnek egymással, így ők is. Itt nem a bátorság, és az egymásért tűzbe menés fogott meg, bár az is benne lenne, hanem az őszinte barátság, ami kialakult köztük.

Forrás
3. páros: J. D. és Turk (Dokik sorozat)
A mások helyezettek közel egy helyen állnak. Én baromi sokat szórakoztam ezen a sorozaton, J. D. és Turk kapcsolata remek módon van megírva. Általában viccelődnek és piszkálják egymást, de néha-néha felbukkannak komoly részek, amik mutatják, hogy nem csak haverok, hanem igazi barátok is! 



Forrás
2. páros: Joey és Chandler (Jóbarátok tv sorozat)
Ők a világtörténelem legklasszikusabb bromance párosa! Majdnem kihagytam őket a felsorolásból! Imádom őket, az egész sorozatot imádom, de Joeyt és Chandlert a legjobban! Annyira viccesek, Joey úgy tudja előadni az idiótát, hogy elhiszem. Ez a sorozat igazán folytatódhatott volna, lehetne annyi része, mint a Barátok köztnek. Lehet újra kéne nézni, már régen láttam!





1. páros: Gok és Rio (Gabriella Eld: Ikercsavar krónikák)
Ez van, ha az ember jó könyvet olvas, mindenhol azt emlegeti. Gok és Rio kapcsolata eszméletlen jó. Imádom, ahogy ironizálnak és szívják egymás vérét. Hiába van úgy beállítva, mintha nem kedvelnék egymást, olyan dolgokba avatják be a másikat, amibe senkit. Az első részben még inkább a szarkazmus és az élcelődés dominál, a második kötetben kicsit komolyabbra fordul, és többet beszélgetnek. Mindkét féle oldal nagyon jól áll nekik! Remélem a harmadik kötetben vegyesen kapunk mindkettőből!

+1. páros: Nyeska és Kasja (Naomi Novik: Rengeteg)
Játékon kívül megjelölném még az ő párosításukat is. Őket elég sokszor emlegettem mostanában. Ebbe a bejegyzésbe azért szeretném betenni őket, mert külön a lánybarátságokra én nem ismerek ilyen kifejezést, és nem gondolnám, hogy lesz téma a közeljövőben. Ritkán olvasni ilyen jól megírt barátságról, mint az övék. Hegyen-völgyön keresztülmentek ők ketten, és mégis barátok maradtak. Nem csupa rózsaszín ábránd, hanem kimondott negatív dolgok is voltak benne mindkét részről. Kiálltak egymásért, nem hagyták cserben a másikat, és amikor kellett bátran megvédték a bajban. Nagyon tetszett!
Csak sikerült 5 értelmes párost összeszednem! Büszke vagyok magamra! Remélem, nem bánjátok, hogy nem csak könyveseket szedtem össze! Jövő hét már szeptember, a gyerekek iskolába mennek, mi meg dolgozunk, mintha mi sem történt volna. Még nincsenek meg az új témák, viszont nagyon izgatottan várom őket, remélem, legalább ilyen jók lesznek, mint az augusztusiak!
További résztvevők:
Arwen (T5W), Dorka (T5W), Dóri (T5W), Gorkie (T5W), Helie (T5W), Hikari, Judy, Meerval_Marnath, Vicky (T5W), Wandamaci

2 megjegyzés:

  1. A Micimackó párosa tényleg nagyon aranyos ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, szerintem is ^^ Bár az én kedvencem a sorozatból egyébként Füles :D :D De neki nem nagyon vannak ott bro-ja, mert olyan kis mélabús. Úgy megölelgetném :D

      Törlés